Zespół Szkół w Lutocinie Zespół Szkół w Lutocinie

Wycieczka do Zakopanego

Czcionka:

Od 29 maja do 2 czerwca nasi uczniowie przebywali na wycieczce w górach - Zakopane. Wyjazd zorganizowany był dla uczniów kl. IV, V, VI, wśród nich znalazła się uczennica klasy IIb, która bardzo bobrze radziła sobie na szlakach górskich. Uczniowie mieli możliwość zwiedzania starego miasta Krakowa oraz Wawelu. We wtorek płynęliśmy tratwami Dunajcem ze Sromowców Niżnych do Szczawnicy. Następnie udaliśmy się do wąwozu Homole - Pieniny; dokładniej Małe Pieniny, gdzie po raz pierwszy sprawdziliśmy swoją kondycję fizyczną. Podziwialiśmy piękno polskich gór pod okiem przewodnika tatrzańskiego, Pana Marka Marca. Następnego dnia wjeżdżaliśmy kolejką linową na Kasprowy Wierch o wysokości 1987 m, który położony jest w grani głównej Tatr i znajduje się na granicy polsko-słowackiej. Szczyt góruje nad trzema dolinami walnymi: Doliną Bystrej i Doliną Suchej Wody Gąsienicowej po stronie polskiej oraz Doliną Cichą po stronie słowackiej. Ponadto zdobyliśmy "dwutysięcznik" - Beskid (2012 m n.p.m.). Rozkoszowaliśmy się pięknem widoków górskich, których nie mamy na naszym terenie. Tego samego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Przyrodnicze, skocznię narciarską oraz wjeżdżaliśmy kolejką linowo-terenową na Gubałówkę. Z jej grzbietu podziwialiśmy panoramę całych polskich Tatr i Zakopanego oraz Podhala, Pienin, Gorców i Beskidu Żywieckiego wraz z ich słowacką częścią. Z Gubałówki szliśmy spacerowym Szlakiem Papieskim na Butorowy Wierch, z którego zjechaliśmy kolejką krzesełkową do Kościeliska. Pełni niezapomnianych wrażeń powróciliśmy do Białego Dunajca na nocleg, aby zregenerować siły na kolejny dzień, który zapowiadał się również atrakcyjnie. 1 czerwca z Łysej Polany udaliśmy się do największego jeziora w Tatrach - Morskiego Oka, położonego w Dolinie Rybiego Potoku u stóp Mięguszowieckich Szczytów, na wysokości 1395 m n.p.m. Pan przewodnik opowiedział nam bardzo ciekawą historię przynależności Morskiego Oka do państwa polskiego oraz oprowadził nas wokół niego. Podziwialiśmy jezioro z różnych stron, zachwyceni pięknem wodospadów, szczytów, nie zwracaliśmy uwagi na mokre buty, które zamoczyliśmy w rwących potokach. W drodze powrotnej rozkoszowaliśmy się otaczającym pięknem i „budowaliśmy” tężyznę fizyczną. Odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach oraz zobaczyliśmy ołtarz papieski.

Zadowoleni i szczęśliwi wróciliśmy do domu, aby podzielić się przeżyciami i pokazać mnóstwo zdjęć, które nigdy nie oddadzą klimatu i radości obcowania z górami.