Zespół Szkół w Lutocinie Zespół Szkół w Lutocinie

Pielgrzymka Dzieci Komunijnych do Lichenia

Czcionka:

W dniu 13 czerwca 2017 r. uczniowie klasy IV i V naszej szkoły, w liczbie 29 osób, wraz z rodzicami, opiekunami i ks. Proboszczem uczestniczyli w dziękczynnej pielgrzymce autokarowej do Lichenia. Dzieci chciały podziękować za Uroczystość Odnowienia Przyrzeczeń Chrzcielnych, która odbyła się 11 czerwca 2017 r. o godz. 10.00 w kościele Św. Anny w Lutocinie.

Wyjazd nastąpił o godz. 8.00, a na miejsce dotarliśmy na godz. 11.00. Na początku zwiedziliśmy wieże bazyliki, która liczy 13 pięter. Niestety winda była uszkodzona i chcąc podziwiać okolice Lichenia, trzeba było wejść pieszo na górę pokonując 762 schodki. Pod przewodnictwem pani Anny Banach i pani Magdaleny Kamieńskiej dzieci weszły na górę. Czas wejścia i zejścia na wieże trwał 20 minut. Następnie uczestniczyliśmy we Mszy św., obeszliśmy ofiarę, zwiedziliśmy Golgotę oraz kaplicę, w której znajduje się przestrzelony krzyż i kościół św. Doroty. O godz. 14.00 udaliśmy się na obiad oraz zakup pamiątek. Punktualnie o godz. 15.30 rozpoczęliśmy zwiedzanie bazyliki z udziałem pana przewodnika, który bardzo dokładnie opowiedział historię objawień Matki Bożej, budowy bazyliki i jej symbolikę przestrzelonego krzyża. Zwiedziliśmy także kaplicę papieża św. Jana Pawła II, kaplicę Trójcy Świętej oraz podziwialiśmy malowidła i znajdujące się tam bogactwa. Spotkanie z przewodnikiem trwało 1 godzinę. Następnie udaliśmy się do Lasku Grąblińskiego, gdzie odbyliśmy Drogę Krzyżową oraz obejrzeliśmy nowo wybudowany kościół.

Do Lutocina wróciliśmy o godz. 21.00, trochę zmęczeni, ale zadowoleni i szczęśliwi, że pogłębiliśmy swoją wiarę i podziękowaliśmy Bogu, za pośrednictwem Matki Bożej za dary, które na co dzień otrzymujemy.

Bardzo serdeczne dziękujemy za opiekę rodzicom, paniom wychowawczyniom, pani dyrektor i księdzu proboszczowi.

Szczęśliwych i słonecznych wakacji!