Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Zespół Szkół w Lutocinie Zespół Szkół w Lutocinie

Innowacja pedagogiczna - „W świecie interaktywnych przygód" 2020/2021

Czcionka:

Innowacja pedagogiczna

 „W świecie interaktywnych przygód - wykorzystanie środków multimedialnych w pracy z dzieckiem.”

Miejsce realizacji: Przedszkole Samorządowe w Lutocinie, ul. Szkolna 14, 09-317 Lutocin

Autor: Justyna Jędrzejak

Osoba wdrażające: Nauczycielka Samorządowego Przedszkola w Lutocinie – Justyna Jędrzejak,

Grupa: 5 – latki „Muchomorki”

Cele innowacji:

Cele ogólne:

- rozwijanie elementarnych podstaw kodowania

 - przygotowanie przedszkolaków do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych

- upowszechnianie nowoczesnego podejścia do edukacji

Cele szczegółowe:

- rozwijanie spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
- rozwijanie koordynacji  wzrokowo- ruchowej
- kształtowanie umiejętności społecznych
- trenowanie  pamięci i koncentracji uwagi
- rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności

- ukazanie zabawowej (rozrywkowej)  funkcji  urządzeń  multimedialnych ( gry, filmy, bajki itp.)
- stwarzanie warunków sprzyjających nauce dzieci o  zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych

- upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii
- korzystanie z różnorodnych środków multimedialnych

Metody pracy:

  • Gry, zadania i zabawy dydaktyczne i interaktywne  
  • Kodowanie z użyciem robota i tablet
  • Praca z  wybranymi aplikacjami

 

Opis zasad innowacji

Innowacja powstała ze względu na potrzeby przedszkola wynikające z dynamicznego rozwoju  placówki. Obejmować będzie ona dzieci w wieku  5 lat – grupa „Muchomorki” . Zajęcia realizowane będą 1x w tygodniu .Treść i dobór pomocy do zajęć zgodne będą z realizowanym aktualnie blokiem tematycznym. Natomiast gry i zabawy rozwijające koncentracje, pamięć i logiczne myślenie będą realizowane także według potrzeb podczas całego tygodnia.
            Założeniem wprowadzenia innowacji jest rozwijanie u dzieci przedszkolnych umiejętności logicznego myślenia, kształtowania wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzenia młodego człowieka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany z programowaniem, a także upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii. W czasie trwania innowacji dzieci będą rozwijać podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentracja uwagi, analiza, synteza wzrokowa i słuchowa oraz koordynacja ruchowa Przedszkolaki swoją wiedzę i umiejętności będą pogłębiać  poprzez szereg zadań, zabaw i gier dydaktycznych, zabaw ruchowych  oraz różnego rodzaju pomocy dydaktycznych przygotowanych przez realizatorkę innowacji.
            Najważniejszą częścią  innowacji będzie zdobycie umiejętności przygotowujących  do rozumienia elementarnych podstaw kodowania. Przedszkolaki zdobywać je będą  w trakcie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem interaktywnego robota Photona i tabletu, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Wszystkie zadania i eksperymenty oparte są o fabularną historię w aplikacji, w której użytkownik pomaga Photonowi pokonywać kolejne wyzwania, jednocześnie ucząc się podstaw programowania oraz logicznego myślenia.  Umiejętności Photona są ściśle uzależnione od postępów dziecka. Kiedy wyciągamy robota z pudełka nie potrafi on zupełnie nic. Dzieci muszą pomóc mu nauczyć się wszystkiego od podstaw – jak się poruszać, jakie mamy kolory, jak reagować na interakcję z otoczeniem przy pomocy czujników, w które robot jest wyposażony. Pomimo niewielkich rozmiarów posiada  aż 10 czujników, pozwalających na interakcję z otoczeniem. Dzięki nim może m.in. wykryć dotyk, światło, przeszkody czy dźwięk. Wykorzystując wszystkie możliwości można go zaprogramować na tysiące sposobów. Ograniczeniem zabawy z Photonem jest jedynie kreatywność i wyobraźnia.

AKTUALNOŚCI:

Nasze interaktywne przygody z Photonem

Utworzono dnia 24.01.2021

Nasze interaktywne przygody z Photonem „W świecie interaktywnych przygód – wykorzystanie środków multimedialnych w pracy z dzieckiem.”             Innowacja realizowana była w grupie dzieci 5 -...

czytaj dalej na temat: Nasze interaktywne przygody z Photonem

Nasz nowy kolega PHOTON

Utworzono dnia 12.10.2020

Podczas pierwszych zajęć z programowania dzieci poznały robota Photona, który będzie wprowadzał je w świat programowania. Zajęcia z robotem bardzo podobały się dzieciakom, które  podejmowały pierwsze próby zaprogramowania jego drogi. Ćwiczyły także czekanie na...

czytaj dalej na temat: Nasz nowy kolega PHOTON

Kalendarium

Kwiecień 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Zegar

Imieniny